DOTYCZĄCA SKŁADANIA WNIOSKÓW O DODATEK WĘGLOWY
Wnioski o wypłatę dodatku węglowego przyjmowane będą w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Nowym Dworze, ul. Wesoła 2 od dnia 16.08.2022 r. do dnia 30.11.2022 r.
Ważne informacje:
- Dodatek węglowy przysługuje osobie fizycznej samotnie zamieszkującej
i gospodarującej albo osobie fizycznej oraz osoby z nią spokrewnione lub
niespokrewnione pozostające w faktycznym związku, wspólnie z nią zamieszkujące
i gospodarujące, gdy głównym źródłem ogrzewania gospodarstwa domowego jest
kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny,
piecokuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe, zasilane paliwami
stałymi. - Przez paliwa stałe rozumie się węgiel kamienny, brykiet lub pellet zawierające co
najmniej 85% węgla kamiennego. - W przypadku gdy wniosek złożyła więcej niż jedna osoba dla gospodarstwa
domowego wieloosobowego, dodatek ten przyznawany jest wnioskodawcy, który
złożył taki wniosek jako pierwszy. - Dodatek węglowy nie przysługuje osobie w gospodarstwie domowym, na potrzeby
którego zakupione zostało paliwo stałe, po cenie i od przedsiębiorcy wykonującemu
działalność gospodarczą w zakresie wprowadzania do obrotu paliw, wpisanemu do
Centralnego Rejestru Podmiotów Akcyzowych. - Warunkiem koniecznym do otrzymania dodatku węglowego jest wpisanie lub
zgłoszenie źródła ogrzewania domu do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynku. - W przyznaniu dodatku węglowego nie ma kryterium dochodowego.
- Jeśli umowy międzynarodowe nie stanowią inaczej, dodatek węglowy przysługuje:
- osobom posiadającym obywatelstwo polskie mającym miejsce zamieszkania
i przebywającym na terytorium RP; - cudzoziemcom mającym miejsce zamieszkania i przebywającym na terytorium RP na
podstawie zezwolenia na pobyt stały, zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego UE,
zezwolenia na pobyt czasowy udzielonego w związku z nadaniem statusu uchodźcy lub
z udzieleniem mu ochrony uzupełniającej lub posiada zezwolenie na pobyt czasowy rezydenta
długoterminowego UE udzielone przez inne państwo członkowskie UE, cudzoziemcom
w związku z uzyskaniem w RP zgody na pobyt ze względów humanitarnych lub zgody na
pobyt tolerowany;
- Wniosek o wypłatę dodatku węglowego składa się na piśmie lub za pomocą środków
komunikacji elektronicznej (wniosek w formie elektronicznej opatruje się
kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub uwierzytelnienia z wykorzystaniem
profilu zaufanego), w gminie właściwej ze względu na miejsce zamieszkania osoby
składającej ten wniosek, w terminie do 30 listopada 2022 r. - Wnioski o wypłatę dodatku węglowego złożone po dniu 30 listopada 2022r.
pozostawia się bez rozpatrzenia. - W ciągu miesiąca od daty złożenia wniosku zostanie wypłacona należność dla
gospodarstwa domowego na wskazane we wniosku konto w wysokości 3.000 zł.
UWAGA!
Informacje przedstawione we wniosku o wypłatę dodatku węglowego składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń.
Wszelkie informacje dotyczące wniosku można uzyskać pod numerem tel.
85 7226 549.
Z up. Wójta
Stanisław Hrynkiewicz
Sekretarz Gminy